Facebook

Zajęcia

Joga dla każdego

Zajęcia przeznaczone są dla wszystkich Osób chcących rozpocząć swoją przygodę z jogą, oraz dla tych, którzy chcą technicznie ugruntować swoją praktykę. W trakcie zajęć będziemy pracować nad prawidłowym i bezpiecznym wykonywaniem pozycji (asan), często z użyciem pomocy (paski, klocki, wałki), tak, aby każdy był w stanie znaleźć komfort w danej asanie.

Zajęcia skonstruowane są tak, aby każdy uczestnik stawał się stopniowo coraz bardziej świadomy właściwej postawy i pracy ciała w ruchu, wzmacniał mięśnie, rozciągał, ale też uczył się ich rozluźniania.

Spotkania rozpoczynają się ćwiczeniami przygotowującymi, a kończą sesją relaksacyjną.

 

Joga łagodna

Zajęcia idealne dla wszystkich poziomów zaawansowania.

Spotkania dopasowywane są do poziomu grupy. Sekwencje pozycji budowane są od początkowych, prostych do bardziej zaawansowanych, w różnych wariantach i zakresach. W zależności od potrzeb grupy może to być płynna sekwencja, gdzie uczyć się będziemy łączenia ruchu z oddechem; techniczne zajęcia z użyciem pomocy (klocki, wałki, paski) aby nauczyć się prawidłowej pracy w pozycjach (asanach) lub zajęcia jogi hormonalnej odpowiadające na potrzeby kobiet.

 

Joga dynamiczna

Zajęcia jogi dynamicznej są wstępem do Ashtanga Vinyasa Jogi, która jest praktyką kształtującą nie tylko elastyczność, ale także siłę i szybkość ciała. Jest to oryginalna forma praktyki łącząca w sobie asany, oddech z dźwiękiem „Ujjayi”, drishti (skierowanie wzroku w odpowiedni punkt) oraz zastosowanie bandh. Poprzez praktykę asan ułożonych w odpowiedniej kolejności i powiązanie ruchu z oddechem, praktykujący wytwarza znaczne ilości ciepła, osiągając dużą elastyczność ciała.

Na zajęciach wykonujemy połowę Pierwszej Serii Ashtanga Jogi. Kolejność pozycji jest ściśle określona, a tempo ich wykonywania narzuca prowadzący. Dzięki temu Osoby praktykujące mogą pozwolić umysłowi wyłączyć się i poddać płynności sekwencji. 

Zajęcia przeznaczone są dla wszystkich poziomów zaawansowania.
Znajomość podstawowych pozycji jogi spowoduje jednak, że zajęcia sprawią nam większą przyjemność i umożliwią koncentrację, bez zagubienia czy podążania za sekwencją w sposób rozproszony.
Warto zatem poprzedzić zajęcia Jogi dynamicznej udziałem np. w Jodze dla każdego lub Jodze łagodnej.

 

Joga dla seniorów (Dedykowane głównie dla osób w wieku 55+)

To zajęcia łatwe i dostępne dla każdego, bez względu na wiek i kondycję fizyczną.

Zajęcia bazują na podstawowych pozycjach jogi i skupiają się głównie na wzmocnieniu mięśni i rozluźnieniu napięć w ciele. W czasie zajęć wykorzystywane są pomoce do jogi: klocki, paski, koce i krzesła.

Wraz z praktyką asan wykonywane są też ćwiczenia oddechowe (pranayamy). Zajęcia kończą się relaksem, który pozwala wejść w stan głębokiego odprężenia i wyciszenia.